Met hardlopen verbrandt je meer calorieen dan met zwemmen

Sporten doe je meestal omdat je het graag doet, maar soms ook omdat het moet. Wie regelmatig een glaasje drinkt en van lekker eten houdt, moet die Bourgondische levensstijl wat compenseren. Ontdek hier welke sport de meeste calorieën verbrandt.

Lopen vs. zwemmen

Hardlopen
Wanneer je in het water duikt en enkele baantjes trekt, voel je gewoon je hele lichaam werken. Zwemmen is ideaal om alle spieren in je lijf te laten bewegen en is bovendien niet te zwaar voor je gewrichten. Wil je echter zo veel mogelijk calorieën verbranden? Dan zal je het toch moeten uitzweten en kies je best voor een stevige loopsessie. Eén uur aan een tempo van 11 kilometer per uur lopen, zorgt ervoor dat je gemiddeld 700 calorieën verbrandt. Een uur baantjes trekken is goed voor 550 calorieën.

Fietsen vs. rolschaatsen

Fietsen
Wissel je de vier wielen van je trouwe wagen in voor een ander paar? Dan kies je best voor de fiets, toch wanneer je een gemiddeld tempo van 20 kilometer per uur aankunt. Zo verbrand je 560 calorieën per uur, dat zijn er gemiddeld 60 meer dan wanneer je kiest voor rolschaatsen.

Yoga vs. snelwandelen

Yoga
Kies binnenkort wat vaker voor een yogasessie: je verbruikt erbij gemiddeld 340 calorieën per uur. Snelwandelen aan een tempo van 5 kilometer zorgt voor een verbruik van 240 calorieën.

Surfen vs. kajakken

Kayakken
Ben jij een van de gelukkigen die binnenkort op reis gaat naar een tropisch paradijs en wil je toch niet de hele tijd luieren? Ga dan eens kajakken: je verbrandt er 100 calorieën per uur meer mee dan door te surfen (346 tegenover 208). Vooral het wachten op de perfecte golf zorgt ervoor dat het calorieverbruik bij surfen aanzienlijk daalt.

Thuis de taken verdelen?

Verdelen jij en je partner de huishoudelijke klusjes en zie jij ze soms als een sportsessie? Zorg er dan voor dat jij in de tuin kan werken terwijl je partner de auto wast. Je zal gemiddeld 70 calorieën per uur meer verbruiken wanneer je de strijd aangaat met het onkruid.

 

Deel deze pagina